Witamy w nowej cyfrowej platformie ofertowania, analizy konstrukcji i zamawiania elementów

Witamy! Kolejny raz  zrewolucjonizowaliśmy technologie wytwarzania dzięki stworzeniu nowych, cyfrowych możliwości zaspokajania potrzeb klientów. Od ofertowania, poprzez produkcję, aż po kontrolę jakości, przebudowaliśmy cały nasz system produkcyjny. Naszym celem było zapewnienie pomocy w przekształceniu pomysłów w produkty oraz umożliwienie optymalizacji produkcji w całym cyklu życia produktu, od etapu prototypów, po produkcję na żądanie.

Sercem systemu jest nasza nowa, przyjazna dla użytkownika platforma e-commerce służąca do ofertowania i zamawiania elementów. Jej nowoczesny, intuicyjny interfejs został zaprojektowany w sposób skracający czas wczytywania modeli, przyspieszający wycenę i zamawianie elementów. Dzięki temu więcej czasu można poświęcić na tworzenie nowych pomysłów i ich wprowadzanie na rynek. Jest to katalizator nowych możliwości. Oferuje większą liczbę opcji produkcyjnych, wiele konfiguracji elementów w jednej ofercie. To większa liczba funkcji wymaganych przez klientów.

 Na początek pragniemy przedstawić kilka informacji dotyczących nowej platformy oraz najważniejsze funkcje służące do nawigacji, organizacji, współpracy i inne elementy.

NAWIGACJA

Zaloguj się

Po prostu naciśnij przycisk „UZYSKAJ OFERTĘ” znajdujący się w prawym, górnym rogu dowolnej strony protolabs.pl lub przycisk ZALOGUJ SIĘ bezpośrednio nad nim. Następnie możliwe będzie albo utworzenie nowego konta po podaniu kilku, podstawowych informacji, lub zalogowanie się za pomocą posiadanych uprawnień do konta na stronie Protolabs. Po pierwszym zalogowaniu się dane logowania zostaną zapisane w celu ułatwienia kolejnego logowania i umożliwienia logowania za pomocą jednego kliknięcia.

Zacznij projekt

Po zalogowaniu się, przejdź do strony PROJEKTY. Witamy! Cieszymy się z odwiedzenia naszej strony. Gratulacje Jesteś gotowy(a) do rozpoczęcia projektu? Wystarczy naciśnij przycisk „UTWÓRZ NOWY PROJEKT”. Następnie konieczne będzie podanie nazwy swojego projektu: np. pompa insulinowa, metalowy wspornik V2, korpus chłodzący aero _01. Po nadaniu nazwy swojego projektu, kliknij pole „UTWÓRZ NOWE ZAPYTANIE OFERTOWE”. W ostatnim etapie wybierz swoją usługę: formowanie wtryskowe, obróbka CNC lub druk 3D.

Wczytaj element

Jak dotąd żadnych trudności, prawda? W tym etapie należy przesłać jeden (lub kilka) plików 3D CAD. Jest to możliwe poprzez przeglądanie plików i wskazanie jednego z nich, lub za pomocą naszego interfejsu drag-n-drop. Akceptujemy następujące formaty plików:

  • IGES (.igs)
  • STEP (.stp)
  • SolidWorks (.sldprt)
  • PTC Creo (.prt)
  • Parasolid (.x_t i .x_b)
  • ACIS (.sat)
  • AutoCAD (.dwg, tylko 3D)
  • Autodesk Inventor (.ipt)
  • KATIA (.CatPart)
  • Foldery skompresowane (.ZIP) mogą zawierać dowolną kombinację powyższych typów plików modeli.
  • Usługi wydruku 3D mogą także zostać wycenione na podstawie pliku stereolitografi (.stl).

Konfiguracja elementu zapytania ofertowego

Po wczytaniu pliku(ów) CAD do nowego projektu, po prostu kliknij ple PRZEJDŹ DALEJ, aby rozpocząć konfigurowanie takich szczegółów danego elementu jak materiału, ilość sztuk, wykończenie powierzchni, serwisowe opcje specjalne oraz nawet wymagania ITAR i instrukcje specjalne. W W trakcie korzystania z nowej platformy łatwo zauważyć, że wszystkie operacje, od wczytania modelu aż po konfigurację, są znacznie bardziej intuicyjne i przebiegają o wiele szybciej. Po zakończeniu wszystkich operacji naciśnij przycisk ANALIZA. Następnie prześlemy interaktywną wycenę z bezpłatną analizą projektu. Cały proces trwa często nie więcej niż 20 minut. Delektuj się kawą i sprawdź kilka e-maili. Wkrótce nawiążemy kontakt.

Przejrzyj swoje zamówienie

Jak smakowała kawa? W skrzynce odbiorczej znajdzie się wiadomość e-mail od firmy Protolabs. Umożliwi ona przejście do swojego projektu w celu PRZEGLĄDNIĘCIA i ZAMÓWIENIA elementów oferty. Analizowanie cen i analiza konstrukcji możliwe są w czasie rzeczywistym i w oparciu o swoje własne priorytety i decyzje. Dostosowanie ilości elementów i opcji wysyłki nie jest żadnym problemem. Uaktualniona wycena zostanie uwzględniona w ofercie. W przypadku technologii wydruku 3D, zmiana ceny spowodowana przez materiałów warstwowych oraz poziomy rozdzielczości widoczna jest w czasie rzeczywistym.

Analiza konstrukcji

W skrócie, nasza analiza projektowa oznacza ocenę geometrii przesłanego pliku CAD z punktu widzenia przystosowania do wytwarzania. Analiza projektowa przeprowadzana w naszej nowej platformie została udoskonalona w celu zapewnienia jeszcze większej przejrzystości podejmowania wszystkich decyzji konstrukcyjnych. Ta analiza i wszelkie wynikające z niej korekty konstrukcji mogą z kolei skrócić czas produkcji i obniżyć jej koszty. W niektórych przypadkach, dany projekt może nie stwarzać problemów związanych z wytwarzaniem. Brak konieczności wprowadzania zmian. Także sugerowanych zmian. To po prostu strzał w dziesiątkę. W niektórych przypadkach dokonanie pewnych poprawek może okazać się konieczne. W dolnej części widoku oferty widoczne będą małe ikony koloru zielonego, żółtego i czerwonego. Kolor oznacza stopień ważności dla realizacji zlecenia. Zielony? Wszystko gotowe. Jeżeli widoczne są żółte lub czerwone ikony zaleceń, naciśnij przycisk wyświetlenia zaleceń „VIEW ADVISORIES”, aby zapoznać się z oceną projektu. Analizujemy takie elementy jak kąt rozformowania, grubość ścianek, cechy otworów i wiele innych zmiennych uzależnionych od wybranej technologii produkcyjnej. Podkreślamy cechy, które mogą stworzyć potencjalne problemy. Wprowadzenie zmian nie jest obligatoryjne. Służą one lepszemu przystosowaniu do technologii wytwarzania. Wprowadzenie zmian i ponowne przesłanie uwzględniającego je modelu CAD umożliwia przejście do dalszego etapu realizacji zamówienia. W niektórych przypadkach dotyczących formowania wtryskowego, nasze sugerowane modyfikacje po zaakceptowaniu (lub odrzuceniu) przez klienta, mogą przyspieszyć proces zamawiania. Czy masz dodatkowe pytania dotyczące analizy konstrukcji? Prosimy o zapoznanie się z treścią blogu, poświęconego głębokiej i szczegółowej analizie konstrukcji.

Realizacja

Po zakończeniu optymalizacji konstrukcji i wprowadzeniu wszelkich modyfikacji, zapisaniu w ofercie ceny i szczegółów dotyczących wysyłki, po prostu kliknij pole „PRZEJDŹ DO REALIZACJI” na stronie „PRZEGLĄD I ZAMAWIANIE”. Podaj informacje dotyczące wysyłki (numer referencyjny, adres pośredni, dokumenty eksportowe) i informacje rozliczeniowe (zapłacić za pomocą CC lub PO). Kolejnym krokiem jest potwierdzenie szczegółów i naciśnięcie przycisku „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”. W zależności od wybranej daty wysyłki, elementów mogą być wysłane w ciągu 24 godzin, by wkrótce znaleźć się w rękach klienta.

To szybka prezentacja naszego prostego i skutecznego procesu wyceny i zamawiania. Posiada on także wiele innych funkcji, możliwości i korzyści, ukrytych w platformie. System i jego elementy zostały zaprojektowane w celu ulepszenia całego procesu zamawiania. Elementy dotyczące organizacji i współpracy, które warto poruszyć przed zakończeniem.

ORGANIZACJA i WSPÓŁPRACA

Jeśli lubisz skromny, przejrzysty i uporządkowany interfejs użytkownika, zapoznaj się z poniższym działem. Po założeniu konta i utworzeniu nowych projektów, przesłaniu prośby o ofertę, zamówieniu elementów, system umożliwia dostosowanie organizacji konta konto do projektów oraz pozwala na zbudowanie biblioteki elementów. To o wiele lepsza opcja niż poszukiwanie w dużej liczbie ofert.

Czy do wyceny konieczne jest wczytanie większej liczby elementów? Zgodnie z wcześniejszym opisem, system umożliwia wczytanie i konfigurację wielu elementów i skorzystanie z wielu technologii, takich jak formowanie wtryskowe, obróbka skrawaniem i wydruk 3D. Skorzystaj z tych możliwości w celu utrzymania porządku. Czy oferta straciła aktualność? Nie martw się. Uzyskanie dostępu do ofert, które utraciły ważność oraz ich natychmiastowa, ponowna wycena jest bardzo łatwa.

Zachowujemy również wszelkie informacje dotyczące ścieżki technologicznej narzędzia CNC, stosowanej w poprzednich zamówieniach. Dzięki temu, elementy zamawiane w przyszłości w ramach kolejnego zamówienia będą identyczne za każdym razem. Jak zorganizowany jest proces kontroli zmian? Proces kontroli zmian jest spójny i podlega archiwizacji. To znacznie ułatwia dostęp do wszelkich informacji.

Wyszukiwanie ofert i zamówień jest bardzo łatwe za pomocą paska wyszukiwania znajdującego się na stronie PROJEKTY oraz za pomocą historii zamówień. Dostęp do każdej z wyżej wymienionych analiz konstrukcji zawartych w wycenie jest także bardzo łatwy. Analizy konstrukcji są po prostu zapisane w odpowiednim projekcie. Platforma umożliwia nawet zarządzanie żywicą dostarczaną przez klienta.

Praca zespołowa to optymalny model działania. Z tego względu stworzyliśmy kilka narzędzi szczególnie ułatwiających współpracę. Dodaliśmy funkcję PRZEKAŻ OFERTĘ . Umożliwia ona łatwe dzielenie się ofertami ze współpracownikami, kolegami, kierownikami i zespołami zakupowymi. Umożliwi to dostosowanie takich parametrów jak czas dostawy, materiał, wykończenie powierzchni i inne opcje oraz zapoznanie się z efektami tych zmian w czasie rzeczywistym. Funkcja ta umożliwia także przesłanie oferty do współpracowników we własnej lub innej organizacji lub kogokolwiek zaangażowanego w projekt.

Żaden problem. Witamy ponownie. Wiemy, że korzystanie z nowej platformy wymaga okresu dostosowania. Mamy jednakże nadzieję, że przejście ze starego systemu odbędzie się bezproblemowo. Mamy nadzieję, że nowy interfejs okaże się dla wszystkich po prostu lepszy i bardziej przyjazny. Jeśli jesteś nowym klientem, który wcześniej korzystał z  innych platform produkcyjnych, na pewno będziesz zachwycony.

Prześlij model elementu już teraz, lub sprawdź przykładową wycenę w celu zapoznania się z możliwościami platformy.